kristingabrielsson

Bästa stunden av julen

Publicerad 2008-12-25 00:15:05 i Allmänt,

Nu är det mesta av julen avklarad. Har varit himla mysigt. Igår började jag dagen med en ridtur på min lilla stjärna, var så himla mysigt och kul! Jag verkar va förlåten av henne för min resa, efter ett par dagars sura miner. Sen blev det lite stress på stan som alltid innan jul och sen satte julbestyren igång på riktigt. Jag och syster kom hem vid 21.30 och då var det dags att dra igång alla vanliga traditioner som bara är ett måste för att det ska kunna bli jul. Lite försenat men men. Skinkan skulle fixas, granen skulle kläs, det skulle tjafsas om det skulle vara Carola eller Absolute Christmas, stjärna eller spira (det var dock redan avklarat) och sen skulle julklappar slås in. En liten skillnad var att vi hade ett av kusinbarnen, 7-årige Jon, på besök som självklart ville hjälpa till. Det blev en hektisk timme och julpyntet flög och pappa fick på allvar känna på hur det var att va småbarnsfar igen. Jon var riktigt duktig på att klä granen faktiskt, kulorna satt rätt symetriskt, men vid 22.30 var det sovdags för herren och allt återgick till det vanliga igen. Imorse tog vi lite sovmorgon och sen klev vi upp och fikade och öppnade ett par julklappar. Alltid så himla mysigt att samla familjen på det viset. Sen blev det lite fix under dagen och vid halv fem kom gästerna, Ove, Bette, Petter, Frida och Jimmy (dvs. morbror m. fru, kusin och kusin med sambo). Vi åt så vi höll på att spricka allihop, sen blev det paketöppning och fika. Som vanligt tog vår paketstund en bra stund då man MÅSTE öppna paket en och en. Tror alla vart riktigt nöjd med sina julklappar och mamma och pappa har förstås som vanligt skämt bort oss barn alldeles för mycket! Tack alla för allt fint! Nu har alla åkt hem och det är lugnet EFTER stomen. Det är så mysigt och kul när alla är här men jag älskar verkligen den här stunden när allt lugnar sig och man bara kan koppla av. Såå skönt.

Lite bilder:

Jag och Delay efter en svettig men härlig ridtur.
  
  
Jon och Josse klär granen


Halva familjen förbereder julmiddagen


Mumma!


Jag med mitt julklappsberg

Nu ska jag mysa i soffan...

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela