kristingabrielsson

Hade ju tänkt

Publicerad 2009-08-27 11:08:03 i Allmänt,

att lägga upp lite bilder från förra veckan men nu hittar jag inte kabeln til kameran. Får bli en annan dag. Kan ju berätta lite om vad vi gjorde iaf.
 Jag och Frida tog tåget ner på tisdag morgon och var nere vid typ 11. Hämtade nyckel på Stureplan och sen åkte vi ut till Midsommarkransen och installerade oss i vårat rum i Signe och Martins källare. Hungriga som vi var åkte vi till gamla stan och käkade pizza, gick och strosade lite och sen åkte vi till Östermalm och mötte upp ett par kompisar till Frida. Det blev lite vin och senare lite mer mat och en massa snack. Trevligt. Onsdan blev museedag. Vi åkte till Vasamuseet och till en en utställning om Titanic som låg alldeles intill. Den var riktigt häftig! Det var en massa orginalinredning, porslin, brev, böcker och småsaker från skeppet pls att dom hade byggt upp hytter och korridorer som man kunde kolla på och en massa mer. När vi klar där låg vi och njöt av solen med en glass på Djurgården. Skönt med lite finväder =) Torsdan spenderade vi Grönan. Så sjukt kul var det och vi åkte det mesta. Barn som man är långt in i själen så är sånt typ det roligaste jag vet. Får sån kick av farten och spänningen och tillslut blir jag så avtrubbad så jag sätter mig i nästan vad som helst. Grymt! Fredag blev det shopping...eller Frida shoppade, jag hängde med. Sen på kvällen mötte vi ett gäng på Söder och drack vin och snackade. När dom gick vidare drog jag hem för jag hade sån sjuk huvudvär men det räckte bra för mig. Trevligt hade vi. På lördan drog jag på Naturhistoriska och Cosmonova. Det va riktigt intressant. Där skulle man ju lätt ha snurrat omkring i typ fem timmar. Jag hade tre innan filmen drog igång och hann inte se riktigt allt. Fick stressa mig igenom dom sista utställningarna. Lördag kväll blev lugn med mat och tv ochpå söndag morgon åkte vi hem. Blev en riktig turistvecka men det var ju det som var tanken. Var en kul vecka men jag var rätt nöjd att få åka hem. Det är kul att få komma iväg men jag trivs så sjukt bra här i Ö-sund så jag skulle inte vilja byta lugnet i norr mot all fart och fläkt i storstan.

Jag har semester i några dar till innan skolan drar igång. Har inte blvit så mycket gjort men det är faktiskt riktigt skönt. Igår kväll var jag och familjen hos Frida och Jimmy på kalas för Jimmy fyllde år. Kul att träffa släkten och deras släkt. Älskar såna där tillställningar =) Sen åkte jag in till stan och tog ett glas rött med Jénnie, Maria och Linda (mina klasskompisar) vilket var himla kul och mysigt. Har ju inte setts sen i juni, galet!! Vid 23 kom Markus och hämtade upp mig och vi drog hem. Mysig och social kväll var det. Nu tror jag det e dags för en promenad till stallet för att sen ta en ridtur i finvädret. Måste passa på nu för Delay flyttar till Ångsta nästa vecka. Ska låna ut henne iaf till nästa sommar om allt går som det ska. Kommer sakna henne så galet mycket men jag har verkligen inte råd att ha henne när jag pluggar.

Dags att dra. Hejhej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela