kristingabrielsson

Pizza ochen skön tv-kväll

Publicerad 2009-02-25 20:20:02 i Allmänt,

är vad jag skulle vilja ha just nu... Verkar inte som att nån vill käka med mig dock. Funderar starkt på att gå ner på Daffys och köpa hm pizza men jag känner mig som jordens största loser om jag ska sitta här hemma helt själv och käka.  Får se om jag lyckas släpa mig dit.

Hade tenta i fredas (som vanligt har jag ju inte skrivit på länge) och den kändes helt ok. Ber till gudarna att jag klarade den. Tycker så synd om J som tog och fick kräksjuka lagom till fredan och måste skjuta upp den en månad. Efter tentan blev det after work för hela slanten och damn va kul det va! Efter tre timmar med billig alkohol var stämningen på topp och vi bad dj:n byta musik till lite mer fart och sen var dansgolet helt fullt av sjuksyrror (eller blivande iaf). Vi sparkade rumpa som syrran så fint översatte detta utryck till. Blev lulligt och fnittrigt men vid 01.00 kastade jag in handduken eftersom jag skulle upp halv sju dan efter. Lördag blev det jobb och fy satan va folk det var. Helt sinnessjukt! Men kul vart det. Superligan, jag, Sandra och Ella ägde ju stället. Dock sunkade vår nya chef ner oss eftersom han knappt kan kassan. Illa. Det var jag, Sandra och Ella som jobbade mest när vi öppnade stället så vi kan varandras moves till punkt och pricka så när vi jobbar tillsammans så går det undan. Man må ju få skryta ibland va?

I övrigt har det varit en grymt tung vecka såhär långt. Skolan har dragit på turbon och jag kämapar bara för att hålla näsan över vattenytan och överleva varje dag. Så sjukt tung men så sjukt kul kurs. Anatomi och fysiologi är det vi läser nu men man skulle kunna tro att det e en latinkurs.
 Stallet är ett kaos...orkar knappt åka dit längre. Jag tycker inte riktigt att jag har något ansvar i det som har hänt och jag orkar inte va nån mellanhand mellan dom parter det handlar om. Hoppas bara inte att det kommer påverka framtiden för jag har trivts så himla bra i stallet på slutet och har verkligen fått tillbaka glöden. Jag älskade ju att åka dit innan, det var höjdpunkten på dagen. Får se vart det här slutar.

Just nu drömmer jag om en resa långt, långt bort! Vet att det inte var längesen jag kom hem men suget kommer tillbaka snabbt för mig. Måste försöka spara till nån billig resa inom en överskådlig framtid.

Några bilder från min resa:
 

Sjukt fin solnedgång på Koh Chang                                      Mina fötter på stranden

 

Jag på väg till vår dykpunkt på Borneo                                           Där vi skulle gör vårt shoredive

 

Vy från Mt Kinabalu, jag och min engelska vän Simon klättrade upp för det tillsammans. Drygt 4000möh, sjukt jobbigt!
Till höger: Jag och Simon på väg ner. Tro inte att det var varmt bara för att det är Borneo..

 
Jag livrädd uppe i trädtopparna...40m över marken.  Jag och lillebror John i Taman Negara, djungel i Malaysia.

 

Bröderna och jag i Kuala Lumpur när dom va på visit.            Stranden på Pangkor, Malaysia

Ja drömma kan man ju alltid. Skulle kunna åka till Thailand tusen gånger till och så vill jag se ännu mer av asien. Men då vill jag nog ha med mig nån väldigt speciell och kanske nån kompis =)

Nej jag tror det blir Daffys nästa.

Kramar


Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-02 17:02:20

Åh vad härligt det såg ut... Är så sjukt less på snön nu.

Postat av: Jossan

Publicerad 2009-03-02 21:31:38

JAG VILL OXÅ ÅKA UTOMLANDS!!

Du SKA med när vi ska spela i Slovenien.. det är bestämt nu :)

Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela