kristingabrielsson

Vad har hänt?

Publicerad 2009-07-21 21:55:40 i Allmänt,

Hmmm...jag vet inte. Inte så mycket egentligen tror jag. Förra veckan blev väldigt lugn efter mitt fall från hästen rakt ner i asfalten. Efter ett läkarbesök konstaterades att det inte var nån fara utan bara nån spricka i revbenen. Det gjorde dock inte att det gjorde mindre ont så jag var hemma från jobbet måndag, tisdag och hade ledig dag på onsdan. Hade galet ont i ryggen och bröstkorgen så jag tyckte det var en bra idé att vila ett par dar, på läkarens ordination. Tyvärr gick det ju inte att utnyttja dessa dar till nåt bra. Helgen var bra, fredag kväll: Do not remember...tror att jag bara var hemma och tog det lugnt. Lördag morgon blev det frukost på i solen på Törners uteservering med Mats, sen en sväng till Berge med hundarna, sen fika hos syster, sen stallgöra. På kvällen blev det middag med vin och sällskapsspel med Frida, Alex och Erika. Mycket kul var det!! Söndan bestod av en tur till Hammerdal för att kolla på soffa, vilken såg ut som crap så nåt köp blev det inte. Sen tog jag premiärturen efter avramlingen och det gick faktiskt rätt bra förutom att hästen som brukar va totalt oberörd av allt nu var rädd för allt. Skumt. Veckan består bara av jobb, jobb, jobb... Sista veckan på GG nu. Blandade känslor inför det. Det ska bli kul att se nåt nytt och eftersom arbetskamraterna har varit så jäkla griniga på slutet så känns det ännu bättre att se nåt nytt och jobba i ett (förhoppningsvis) positivt arbetslag. Trots grinigheten kommer jag ju sakna alla arbetskamrater men som jag sa till chefen så är jag ju en trogen kund och kommer dyka förbi titt som tätt.

Tanken var ju att jag skulle ha flyttat i helgen men det gick ju åt helvete. Målarna svarar ju aldrig när man ringer och ringer inte upp efter mina mobilsvar så inte förän imorse fick jag tag på en på firman som kunde tala om att chefen hade gått på semester så nu var den här killen tvungen att kolla upp hur de skulle göra. Hallåå!! Dom lovade att göra klart så fort golvläggaren hade gjort klart.  Kanske kan tala om att han går på semester och inte tänker göra nåt på en stund. Må ringa och pusha på imorn bitti.

Idag har mamma och pappa varit på Ikea och inhandlar ny tv-bänk och soffbord till mig (dock jag som betalar). Känns rikigt kul.


Så ser dom ut. Tror det kan bli rätt fint eftersom jag har väldigt ljusa väggar. Eller ska få kanske det heter. Vill kunna flytta in nu så jag får komma i ordning, få ett riktigt kök och en uteplats att glassa på. Ska bli sååå skönt!!!

Nu må jag soooova!!!!!

Hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela