kristingabrielsson

Ooohohoho

Publicerad 2009-03-08 16:47:23 i Allmänt,

Det e galet mycket ord jag ska trycka in i mitt för tillfället allt för trånga huvud. Ska kunna alla kroppens ben och muskler, nejdå inte alla men det känns så, på latin och dessutom veta var dom sitter och vilken funktion dom har och sen även vilka ben och muskler som används vid olika rörelser... Vissa ord kan man ju hitta på grejjer som man kan hänga upp det på men vissa e ju helt omöjligt. Ex. Superior betyder uppåt och då kan man ju tänka att supen går rakt upp i skallen. Tempus är tinningen, då an man tänka att man kan ta tmpen i örat som ligger nära tinningen men typ Viscera som betyder inälvor...hallååå, vad kan man hänga upp det på??? Eller umblicus (naveln) ??? Jaja det e väl bara att göra det bästa av situationen...banka in dom.

Har haft en trevlig helg. I fredas var jag ut och åt på Brunkullan med Bengt. Gött och trevligt. Sen blev det lite förfest hos både mig och hos syster. Sen gick vi på G3 och var där tills det stängde och efter det mötte vi upp Lisen och Tommy och gick till mig och hade lite efterfest. Igår blev det en lååång sovmorgon och bara slappt hela dan. Melodifestival och svull på kvällen, inte illa alls =)

Idag var det meningen att jag skulle vara duktig och rida men när jag kom till stallet var det pissväder och så ringde en klasskompis ocg pratade plugg så då blev jag asstressad och tog hundarna och promenerade hem och pluggade ist. Hade verkligen inge lust att rida idag ändå.

 Nej nu må jag avsluta min minirast och börja traggla ord ist. Nån som e sugen på donken sen btw??

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela