kristingabrielsson

Fundering

Publicerad 2010-04-04 17:15:16 i Allmänt,

Igår var en trevlig kväll. Satt först hos Marcus och drack lite vin och sen gick vi ner på stan. En väldigt lugn men trevlig kväll. Hade en väldigt intressant diskussion med en grabb.. Det fick mig att inse att några år hit eller dit faktiskt gör skillnad ibland (inte jämt men ibland). Hans fråga var (i stora svängar): Om en skitsnygg kille kommer fram och frågar om han får ligga med dig, är inte det självklara svaret ja då? Jag svarade: Nej, för mig är det absolut inte självklart! Hans reaktion på det hela var att jag var rätt dum och borde ligga med den snygga killen för att han var så himla snygg... Ehh..vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Att om man är snygg så behöver man inte va annat är snygg för att få som man vill? Man ska inte behöva ansränga sig mer än så om man är snygg? Nej du, lite mer själverspekt har jag nog. Han (som var några år yngre än mig) fick mig iaf att inse att man faktiskt får lite andra värderingar med tiden. Hoppas han med går åt det hållet. Eller så har det inte alls med åldern att göra.

Huga vad gammal jag fick mig att låta men det var inte meningen. Bara reflekterade över det när vi satt där och diskuterade (bland annat det här). Var en rätt skön insikt ändå!

Ska ta och ge mina små odjur lite mat nu och sen städa lite...göra nån mat till mig själv oxå kanske.


Ett par bilder från dagen:


Ture och brorsan steker


Neo leker i snön

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela