kristingabrielsson

Det går bra nu...

Publicerad 2010-08-16 00:35:50 i Allmänt,

...kompis det går bra nu. Jag har semester, vädret är ok och det händer bra saker i mitt liv. Jag kan knappast klaga. Jag får alltför lite gjort i stallet. So far har jag spolat det så nu återstår lagning, målnig, hagfixning och städning...en hel del dvs. Pluggar gör jag ännu mindre och tentan närmar sig med stormsteg vilket inte alls är bra men det finns annat som upptar min tid. Roligare saker helt enkelt. Jag har bestämt mig för att tappa några kilon på semestern oxå. Skrämmande nog har jag aldrig vägt såhär mkt i hela mitt liv. Det är inte något jag bara säger utan det är ren och skär sanning. Har tränat på Golds varannan dag och gått långpromenad varje dag under semestern plus att jag rider flera dar i veckan och så tänker jag fortsätta dom här veckorna. Ska bli mkt intressant att se om vågen rör sig neråt. Annars blir jag fasen sur. Har ingen lust att köra nå soppdieter eller liknande. Jag vill ha en sund viktnedgång som håller.

Har lust att blogga ikväll men vet inte om vad. Har mkt tankar som rör sig men inget jag vill skriva om. Än kan det hända mkt om jag känner mig själv rätt och då e det bäst att hålla tyst.

Jag vet inte om ni som läser har märkt det med tanke på att jag skriver så lite numer men jag mår så jäkla mkt bättre nu än vad jag gjorde i vår. Ska jag berätta heligheten bakom det?? Skitsamma vad ni tycker, den här bloggen är för min skull så nu skriver jag det hur som helst ;) Jag läste bipackseldeln på mina p-piller och vad stod under biverkningar?? Jo, nedstämdhet... Jag ringde barnmorskan och bad om ett möte för att få byta sort men hon avrådde mig från ett byte och tyckte jag skulle prova va utan en stund. Så gjorde jag och efter några veckor var det som att nån hade dragit upp rullgardinen för mig (som barnmorskan uttryckte sig när jag ringde tillbaka). Helt magiskt! Här stoppar man i sig tabletter som får en att må dåligt utan att man ens märker vad det beror på. Illa. Så alla tjejer som känner lika som jag gjorde; testa en månad eller två utan, det kan göra underverk. Det var som att få livet tillbaka på ett sätt. Hjälper det inte så e det bara att börja igen =) Så då har man fått in några kloka ord här oxå då hehe.

Nu, en cola senare är jag redo för sängen (bådar gott för viktnedgången).

Natti natt!

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2010-08-16 12:29:34

Jag vet... biverkningar på p-piller är ju helt fruktansvärda. Jag har varit utan i ett år nu. Jag mådde också skit på mina. Visst mådde jag skit över annat också, men nu såhär utan ett jobb senare så mår jag prima. :) Inga p-piller i världen ska få förstöra. Keep it up. Och förmodligen kommer du börja gå ner snart för man går upp när man slutar med piller, men hormonerna brukar stabilisera sig och då går man ner... samma när man slutar röka, men då är det ämnesomsättningen som måste stabiliseras. Bra att du mår bra... slipper vi vara systrarna Depp nåt mer haha!

Postat av: annapanna

Publicerad 2010-08-19 02:04:20

Hmm, kanske ska prova att vara utan ett tag jag med då... Samtidigt är det så jäkla skönt att slippa mens och mensvärk. Svårt val :s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela