kristingabrielsson

Myyyyskväll!

Publicerad 2010-12-15 22:51:53 i Allmänt,

Idag blev en blandad dag... Började med skola. Riktigt intressant! Kul när man får byta uppfattning om lärare från sämre till bättre =) Efter skolan gick jag och hälsade på mamma och sen till stallet för att ta in hästarna. Frid och fröjd! Trodde jag ja... När jag tagit in Victor och ska täcka av honom märker jag att hela vänster framben från knät och ner plus hoven är täckt av blod, det är pölar efter honom på gången in och dom andra tre benen är det blodsvätt på. Hmmm... In med hästen i duschen, tvätta såret och benen, leta förband. Det blöder och blöder och blöder...fick plocka fram mina sjuksköterskeskills och sätta tryckförband och linda om. Snel hest. Väl hemma igen var det bara att svida om och dra till Lars på lite julfika. Älskar dessa människor som jag kallar mina vänner! Särskilt kul att Emma och Nils var med, är alltför sällan vi ses nu för tiden. Underbara hela högen!

Nu e hundarna rastade och jag ska sova.
Pussochkramochhejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela