kristingabrielsson

En sjuk värld vi lever i.

Publicerad 2010-01-27 17:08:02 i Allmänt,

Kollade på Ameicas Next Top Model nu medans jag åt middag. Galet hur dom menar att man ska se ut. Det var utslagning och domarna skulle överlägga vilken tjej som skulle åka ut och jämförde deras bilder. En sjukligt smal tjej utan bröst, utan rumpa och utan höfter visades i bikini. Hos såg verkligen sjuk ut, alldeles insjunken mellan höftkammarna och revbenen syntes. Domarna berömde hennes alldeles perfekta kropp, en fantastisk bikinikropp! Jag har absolut ingenting emot smala tjejer, vissa är så och kan inte rå för det, vissa vill se ut så för att dom tycker det är fint och vissa är så bara för att, men att anse att det är det absolut perfekta att visa upp i en modetidning är fanimig sjukt! Klyschigt men sant, jag förstår att unga tjejer får en snevriden självbild. Ja, jag påverkas oxå men jag har iaf kommit så långt i mitt liv att jag förstår att alla faktiskt inte behöver se ut så för att vara omtyckta och framför allt för att själv tycka om sin egen kropp. Fasen modebranchen, agera! Fast egentligen tror jag att allt hänger på oss som köper modetidningar och kläder att reagera, frågan är bara hur. Tycker bara att det är konstigt att en kvinna inte ska ha det kvinnligaste som finns, bröst, höfter och rumpa, när hon ska visa upp kvinnokläder i modetidningar (självklart borde alla varianter av kvinnor finnas med). Mycket underligt!

En liten tanke från mig bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela