kristingabrielsson

Nu går det vara nog!

Publicerad 2010-01-14 22:25:32 i Allmänt,

Ja precis så känns det! Är less på det här nu, på min situation och på hur jag känner mig. Jag är less på att känna mig pressad, less på att leva i ett kaos som jag inte gör nåt åt här hemma. Jag är less på att va själv, less på att se ner på mig själv och känna att jag inte räcker till, inte duger. Less på att vara andra till lags och inte ta plats. Less på att omge mig av människor som jag inte känner tilltro till och som inte är genuint  och bra vänner. Det får vara nog nu!
Ikväll har tagit tag i mitt kaos här hemma. Röjt bort alla gamla papper, organiserat skåp och garderober, städat bort julen och dammat. Imorn ska jag leta stallplats åt min prinsessa. Två steg på vägen, två som är lätta att påverka. Ensamheten går nog inte att göra så mycket åt för tillfället, däremot min syn på mig själv kan jag förändra. Hur vet jag inte men på nåt sätt borde det gå. Resten får jag jobba på, men nån form av sent nyårslöfte kanske jag kan se det som. Då har jag ju ett år på mig =)

Otroligt skönt med ordning hemma och i helgen ska jag umgås med mina underbara vänner. Jag hoppas att alla vänner som jag älskar förstår att jag älskar dom och att det här inlägget inte är riktat till dom. Tror ni vet preciiiis vilka ni är =)

Kramar på er!!

Kommentarer

Postat av: Emma R

Publicerad 2010-01-16 11:09:10

Bubbie!!! :-(



Jag tänker så här,,, att ett första steg är ju att känna att det inte är bra. Steg två är att kristallisera problemen, och därefter förändra dem, konkreta och okonkreta grejerna.



Vissa saker tar ju massa tid energi, exempelvis hur man bemöter andra (att inte ta plats osv som du skriver), alltså att förändra sitt eget betéende. Sjukt svårt!!! Men ett första steg är ju att uppmärksamma det!



Du är värsta klok, rolig, up for some fun, har massa roliga intressen, aktiv, söt, snygg, ligger i fas i plugget, jobbar extra, typ tusen järn i elden, två krävnade hundar, en egen häst osv!



Tänk på många i din klass, de kanske har sig själv, skolan och sin studentlägenhet. Du är så jävla grym, men utbildningen är tuff, och det är ju inte konstigt om du börjar känna dig matt...



Men allt som inte knäcker en gör en starkare in the end...



Stor kram till dig kompis! /Emma R

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela