kristingabrielsson

Uppdatering

Publicerad 2010-05-05 21:17:37 i Allmänt,

Har inte bloggat på länge, har inte haft nån lust. Kanske för att det inte händer så mkt. Har börjat ny kurs på skolan. Palliativ omvårdnad (eller nåt liknande) heter den. Det handlar om vård i livets slutskede. Första föreläsningen grät nästan hela klassen, igår grät flera stycken, idag var det bara väldigt mycket tankar. Otroligt känslomässigt men jag kan inte låta bli att känna mig priviligerad som får göra en sån här resa under min utbildning. Vi får uppleva och känna så mkt som gör att man utvecklas. Igår till exempel kom en man som inte kommer leva länge till och berättade om hur han tänker och känner kring sin sjukdom, situation och vården. Är otroligt tacksam att han ville lägga sin dyrbara tid på att prata med oss. Trots det tackade han för att han hade fått ta vår tid! Otroligt! Jag har verkligen valt rätt yrke och det känner jag starkare och starkare för varje dag trots att arbetsklimatet och miljön verkar urusel just nu. Man får hoppas att det är på botten för att vända nu. Finns så mycket intressat och viktigt man kan göra.

Har ett enormt sug efter att kramas idag. Lite närhet. Får kramas med grabbarna hund.

I övrigt har jag inga pengar alls att röra mig med den här månaden. Vet inte hur jag ska få det att gå ihop. Blir till att äta billigt och inget annat. Kommer inte kunna använda bilen nästan nånting men det är ju på sitt sätt bra. Kanske blir fit då =)

Ska ut med hundarna en sista vända nu sen sova eller nåt.

Ha det fint så länge!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela