kristingabrielsson

Pucko!

Publicerad 2011-02-04 14:43:43 i Allmänt,

Min telefon ringde nyss. Var nån sköterska på öron. Jag ska operera bort mina halsmandlar och har stått i kö länge. Första gången dom ringde och erbjöd mig tid var i höstas under min praktik på gyn. Jag förklarade för dom att det inte gick eftersom jag då kommer behöva avbryta min utbildning och byta klass och allt vad det är. Dom sa att dom skulle ringa tillbaka i november. I januari ringde dom igen och erbjöd en tid och den här gången var det samma sak. Jag skulle precis börja min praktik på psyk och sen dessutom åka utomlands så då kunde jag inte heller för det skulle bli samma problem med utbildningen. Då frågade hon när jag kunde och jag sa i slutet på mars och framåt. Ok sa hon. Nu ringer dom och säger att jag åker ur kön för det e nya regler och man får inte tacka nej två gånger. Jag gick i taket och sa det att så kan man inte göra. Först säga att det är ok och sen nån månad efter ringa och säga att det är inte ok utan du kickas ur kön. Det är ju för fan att lura folk! Då kan dom ju sätta det i system för att bli av med kön. Påpekade även att det e jäkligt svårt att anpassa sig när dom ringer och meddelar om operationstid EN vecka innan man ska infinna sig. Vissa har ett liv att planera upp. Hon ville inte ta den diskussionen utan hänvisade mig till chefen på avdelningen. Han ska banne mig få veta att han lever. Jag kan va riktigt tråkig att ha att göra med om jag blir förbannad. Självklart har ju gubben gått hem för helgen men på måndag ska jag visa vad jag går för!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela