kristingabrielsson

Beroende så det heter duga!

Publicerad 2011-01-10 15:19:39 i Allmänt,

Jag har insett att jag måste göra nåt radikalt för att bli av med mina extrakilon jag har lagt på mig. Trots att jag tränar och rör på mig en massa så går jag aldrig ner! Jag måste dra ner på kolhydrater och allt vad det innebär. Hr än så länge hållt mig ifrån typ ett och ett halvt dygn och damn va jobbigt det är. Har varken ätit godis eller liknande eller pasta, potatis, ris osv. Igår gick jag och la mig med en jäkla huvudvärk och idag känns det bara tomt. Får ju inte tugga på nåt liksom. Efter måltid känns det som att jag e galet törstig men det hjälper inte att dricka så jag antar att det är sötsuget som sätter in och att det är så det känns när exempelvis en rökare försöker sluta. Det kommer nog bli svårt men sist jag försökte gick jag ner några kilo och det kan det vara värt. Vi får se om jag ger upp...är ju en sjukt tråkig diet oxå.
Nu måste jag göra nåt kreativt...hörs!

Kommentarer

Postat av: Syster

Publicerad 2011-01-11 14:15:11

Ja du, välkommen till helvetet!

Har varit utan cigg i snart 6 dygn och igår hade jag sån huvudvärk att jag trodde skallen skulle sprängas.

Visst jag tar snus ibland, men det blir absolut inte samma sak. Kan till slut må illa av för mycket nikotin, men jag är fortfarande röksugen. Kan tänka mig att det blir som när en sockerberoende äter sötningsmedel istället för socker.



Kommer säkert gå upp en massa av att sluta röka så jag lär nog också behöva sluta med socker o kolhydrater jag med framöver. Bara man bestämmer sig så går det. Fast jag tycker det var aningen jobbigare att vara utan kolhydrater än att inte röka när jag provade. Skulle ju dö om jag gjorde båda samtidigt. Vi är duktiga!! Får tänka så!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela