kristingabrielsson

En och en halv vecka kvar

Publicerad 2011-07-26 22:33:58 i Allmänt,

tills semestern börjar. Har två veckor ledigt innan skolan drar igång igen. Damn va fort det har gått! Nu står sjätte och sista terminen i antågande och det känns galet. Kul men galet! Har märkt på mitt nya jobb att det finns bättre och sämre sjuksköterskor och jag vill inte vara en av de sämre. Huvva!
****************
Livet snurrar på. Kanske i lite för hög hasitghet för mitt eget bästa ibland. Tror jag har huvudet mer på nån annan planet än här. Det är ett virrvarr. Jag längtar bort, bort till varmare breddgrader. Vill bli avsläppt med min ryggsäck, ensam i ett kaos och inte veta var jag ska ta vägen. Följa andras tips och mina egna impulser. Helt underbart. Tror att det är det vuxna som står för dörren som gör längtan så stark. Plötsligt vet man vad det är man ska göra framöver. En skräck och en dröm på samma gång. Jag blir inte klok på mig själv.
****************
Imorn ska jag iaf stråka efter jobbet. Det dundrar utanför mitt fönster....till och med i min lilla sovskrubb. Höll på att bli galen igår. Ska sova tidigare idag så jag hinner sova några timmar iaf trots buller.
****************
Ska bara avsluta med att skryta över min hund. Kastrerade honom som bekant för några veckor sen pga hans översexualitet. Det gav resultat big time trots han ålder på 5 år. Nu tycker han att tikar är jobbiga och sitter hellre i mattes famnoch myser när damerna flirtar. Myyyys! Så till alla som går i funderartagen. Do it!!
****************
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela