kristingabrielsson

Pengar!

Publicerad 2011-07-12 22:54:23 i Allmänt,

Fan va less jag är på detta evinnerliga funderande på pengar. Känns som att hur man än beter sig så är man pank. Är så sjukt less på att vara student nu! I maj får man hälften av pengarna från CSN så det blir ju typ 4500:-, i juni får man inte en spänn så då är det till att leva på det gigantiska sparkapital man alltid sitter på som student och i juli får man de pengar som man har tjänat ihop i juni. Det blev ju typ 90 timmars jobb för mig i juni eftersom jag inte kunde börja jobba ordentligt förrän jag var inskolad. Dvs att jag inte får en riktig lön förrän i slutet av aug. Der tär på en så jag håller på och bli tokig! Längtar som fan tills i januari då jag är klar med skolan och förhoppningsvis får ett jobb. Tänk att kunna känna: "Jag har inga skor, alla är trasiga...ok, då går jag och köper ett par." Eller: Bilen är trasig...ok jag fixar den." eller kanske: j"ag skulle behöva en massa saker till mitt hem...jaja, jag åker på IKEA." Nej jag är egentligen inte så bitter för jag får ju ut nåt av att vara såhär pank ett tag men just nu känns det tungt och bara vetskapen av att det kommer va så i en och en halv månad till gör mig galen. Jaja, inte mkt att göra åt.
Fick iaf ett par timmar med min käre vän Marcus ikväll så det piggade upp min kväll. Den ängeln fick igång min telefon igen som hade tvär-lagt av i nån timme. Aj lajk!
Nu är det sovdags!
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela