kristingabrielsson

Märkligt

Publicerad 2012-04-18 22:53:50 i Allmänt,

Som ni alla säkert har sett har en skidåkerska gått ur tiden. Jag såg löpsedlarna imorse när jag var ute och gick och tänkte inte så mkt på det. Brukar inte ta det så hårt när jag inte vet vem det är. Självklart tycker jag det är tråkigt när någon dör men man kan inte sörja alla, särskilt inte när man jobbar med det jag gör. Jag gick på jobbet och jobbade några timmar och sen när det var dags för lunch satte jag mig med tidningen och plötsligt var bilder framför mina ögon. Den döda skidåkerskan var inte vem som helst, det var en fantastisk kvinna som jag har umgåtts och pratat med bara för ett par månader sen. Vi gick i samma klass sista tiden på ssk-utbildningen. Kopplade inte förrän jag såg bilden. Jag hade för mitt liv inte kunnat föreställa mig då när vi pratade och arbetade ihop att hon var sjuk. Så full av liv, så glad och så go! Hur kan det ändras så fort??!! Livet är orättvist! Hon var en sån människa man drogs till och det säger jag inte bara för att hon gått bort utan det tänkte jag på första gången jag träffade henne. Verkligen trevlig och lättsam. Det värsta av allt är nog att hon lämnar efter sig en liten familj. Man och en säkert alldeles underbar son som kommer sakna sin mamma resten av livet! Vila i frid kära du! Jag hoppas du kan höra alla fina ord och tankar som sänds till dig. Det är ofattbart att ett liv kan släckas så fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela