kristingabrielsson

Skrivdiarré

Publicerad 2012-07-12 21:38:33 i Allmänt,

Är det dags att lämna ut sitt liv igen? Kan verka märkligt att man gör det men ibland får jag bara ett sånt behov av att skriva...skriva för att andra oxå ska kunna läsa och ta del. Kanske handlar det om nåt sorts omedvetet självbekräftelsebehov, en vilja att bli sedd, kanske har det inte alls med når sånt att göra. Ngonstans har jag nog en dröm om att få skriva i nån tidning....en krönika eller nåt men jag behärskar nog inte berättartekniken tillräckligt väl och sen skulle nog prestationsångesten sätta stopp. Det är något jag har gott om. Prestationsångest!
Har lyssnat på sommarpratarna i P1 idag. Galet va bra dom är vissa. Lyssnade på David Hellenius och Klara Zimmergren idag. Båda tog upp saker som jag så väl känner igen. Särslit Klara. Hon pratade mkt om jakten på lycka. Att man aldrig riktigt är där. I hennes fall var ett barn målet på hennes jakt och där är kanske inte jag än men jag känner igen tankegången. I mitt fall är det nog bara jakten på något mer.
Ibland kan jag känna mig så fruktansvärt otacksam. Här sitter jag i min tvåa som ändå inte är helt billig men som jag har råd med, i min nya soffa i väntan på att gå och lägga mig för att imorgon få gå till ett jobb jag stormtrivs på. Jag har mina två hundar, en häst, en helt fantastisk familj, lite för många vännerför att jag ens ska hinna med att vårda kontakten med alla. Jag har fått rest och sett världen, jag är frisk och jag kan tycka att jag ändå inte ser ut som stryk. Ändå är jag inte nöjd!! Det är något som saknas! Jag saknar bla ett hus, en man, barn and so on... För att kunna skaffa hus och barn krävs en man men, MEN där tar det stopp och att en sån sak kan få en så låg känns helt värdelöst. Klara sa en sak som hon hade läst. Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det löd men något i stil med att man har ett ansvar för att leva sitt liv fullt ut hur det än ser ut. Det stämmer så jäkla väl! Jag kan inte låta avsaknaden av tvåsamheten ta över mitt liv och hindra mig från det jag vill. Jag måste leva här och nu och ta till vara på tiden. Den kommer inte igen och jag blir inte yngre. Det vet jag med säkerhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela