kristingabrielsson

Svinalängorna

Publicerad 2012-06-09 00:01:54 i Allmänt,

Oj! Jag blev verkligen berörd av den filmen. Älskar när filmer är precis sådär! Berättarkonst när den är som bäst. Mörker, skönhet, djup och sorg, allt blandat i en historia man bara sköljs bort med. Hela jag dras med i känslorna och tankarna. Fantastiskt! En film precis i min smak! Jag vet att jag kanske låter dyster men jag är sån, jag gillar djupet. Det är samma med musik. Jag älskar när man kan känna låttexten långt in i själen. Man känner hur varje ord träffar ens inre och utlöser en känsla. Bäst är när man måste lyssna om och om igen för att kunna tolka och tillslut kanske, eventuellt förstå låtskrivarens känslor och tankar. Ibland går det inte att förstå eftersom låten ska tolkas enskilt av varje individ. Är det inte konst så säg!!

Måste även ge både Ola och Noomi Rapace en eloge.! Tycker verkligen dom är grymma skådespelare!

Goood natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela