kristingabrielsson

Funderar som vanligt

Publicerad 2012-05-31 00:08:22 i Allmänt,

Har tänkt på en sak rätt mkt på slutet. Det är något jag har lovat mig själv att bli bättre på men fasen vad svårt det är. Jag har som tur är mina vänner att dividera, analysera och vrida ut och in på på saker, händelser, beteenden (både mina egna och andras) osv med. Jag kan undra och fundera mig galen över saker och ibland mår jag vansinnigt dåligt över att jag inte bara talar ut! En av mina vänner sa att han aldrig mer skulle tillåta sig själv att ha dåligt samvete över något. Gud vilken bra idé! Vilket härligt löfte! Det jag pratar om är att jag vill bli mer rak, både mot mig själv och andra. Att slippa fundera över hur någon tänker eller varför dom agerar som dom gör. Jag vill slippa riskera att bli missförstådd i viktiga situationer, jag vill slippa riskera att såra någon eller förstöra något som betyder något. Grejen är ju bara den att jag är så rädd att förlora, skada, tjorva till eller vad som helst om jag är mer rakt på sak. Håller ni inte med om att det vore så mycket enklare om alla bara sa vad dom tänkte och hur dom ville ha det?? Det handlar inte bara om kärlesrelationer utan även om vänskap, jobb, mm. Som exempel kan jag tänka mig att vissa jag känner kan undra varför jag reagerar så starkt på vissa saker men det är kanske för att dom inte vet bakgrunden. Tänk vad enkelt det då vore om jag istället sa att " Nej det här tycker jag inte är ok efterom jag känner såhär inför det".

Det låter kanske inte svårt att ändra detta men tänk efter nästa gång ni hamnar i en situation där ni blir osäkra. Hur enkelt är det egentligen att vara helt rak hela vägen? Jag jobbar iaf på det men det är svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela