kristingabrielsson

Nu kör vi!

Publicerad 2013-08-08 22:06:47 i Allmänt,

Idag har varit en bra dag! Började med sovmorgon och frukost tillsammans med Jon. Vid elva träffade jag min kusin Frida och lilla Stella för en promenad runt berget och mycket snack. Som vanligt på tok för länge sen vi umgicks. Efter promenaden mötte vi upp syrran för lunch på Tages. Riktigt gott faktiskt.

Senare på kvällen trotsade jag mina onda benhinnor och plockade fram mina gamla löparskor för en runda i terrängspåret. Tur jag tog dom gamla för det var himlans blött på myrarna. Hade vatten högt ovanför fotknölarna flera gånger. Tungt som tusan var det men dryga fem kilometer, en vurpa och två rejäla blåsor senare kunde jag andas ut och klappa mig själv på axeln. Fem kilometer kändes som två mil idag.

Lunchen idag var mycket inspirerande. Vi pratade om vardagliga strider vi har med oss själva och hur man ska bete sig för att vinna dom. Jag strider varje dag mot min vikt och tänker på det varje vaken timme. Nu ska det hända något, jag har bestämt mig. Det är så onödigt att må dåligt över något man kan förändra. Från och med imorgon är det nya tag, ny bana!!
 
                                            
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela