kristingabrielsson

Jag blir så förbannad!

Publicerad 2009-03-23 19:40:53 i Allmänt,

Som jag har skrivit förut så är ju mina hundar jävligt jobbiga just nu och idag var inte en bättre dag. Gick hem från stallet imorse och var ordentligt förbannad när jag kom hem för herr Neo hade visst helt glömt att jag existerade och lyssnade inte ett smack på mig utan skulle bara lukta på tjejlukter. Eftermiddagspromenaden var oxå ett litet helvete men dock ett mindre än morgonens. Nyss gick jag en längre promenad igen och då rann det över... Folk får säga vad dom vill men den här gången dängde jag ner Neo i backen så det heter duga och gick på principen att lyssnar han inte på första kommandot så smäller det (tro mig, jag mår verkligen dåligt av att ta i han så han skriker så det var inget första alternativ) Efter bara ett par minuter så gick han helt klockrent och sträckte inte ens kopplet när vi mötte hundar, bara kollade bort och låtsades som ingenting. Allt var helt jättesönt tills jag kommer upp i ett gäng dårar! En karl har sina två hundar lösa och dessa är i full gång med att leka med en kopplad hund och dennes matte försöker att ta sig ifån de lösa hundarna. De lösa hundarnas husse bara skrattar och säger "Nemen du ser ju att det går bra, låt dom leka."  Idiot!! Redan här börjar Neo bli lite uppspelt men sköter sig fortfarande väldig, väldigt bra eftersom att det enda han gör är att gnälla. Då kommer nästa typ... En kärring med e stor grå hund som såååå gärna vill hälsa på mina. Jag försöker först med att säga att Neo inte går ihop med alla så jag vill inte att dom ska hälsa (där borde tanten backat). Då säger kärringen att ja men dom tycker ju att det e så kul så det kan dom väl få göra. Nej säger jag, jag håller på att träna dom att inte bry sig om andra hundar men kärringen fortsätter tjata och bara följer efter oss. Vad är det för fel på folk??? Varför inte bara acceptera ett nej, hålla sina hundar kopplade och sköta sitt. Resten av promenaden fick jag börja från början och nöta eftersom det tar ett bra tag att få ner Neo i varv efter att han har jagat upp sig. Stackars Ture bara hänger med och får höra på mitt gnat... Neo ska iaf ha en eloge trots allt för hans enorma framsteg den här kvällen. det kanske finns hopp trots allt. Önskar bara att alla löptikar kunde flytta till en öde ö just nu.

Var tvungen att få ventilera lite... Nu blir det bio om en timme. Män som hatar kvinnor. Som jag har längtat!!! Kommer med betyg sen =)

Over and out...

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-04-04 00:21:46

Fy fan för hundägare ibland alltså...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela