kristingabrielsson

Män som hatar kvinnor...

Publicerad 2009-03-24 00:33:47 i Allmänt,

...var och såg den ikväll. Har mycket att tycka och tänka men jag är ju ingen filmexpert så jag kanske ska va rätt tyst. Dock är jag ju expert på vad jag gillar. Har läst triologin och jag var nog lika fast som dom flesta andra. Tur jag satte igång när jag var utomlands. Hade ettan och trean på ljudbok och tvåan läste jag. Kan säga att åtskilliga stranddagar gick åt till att ligga med I-poden inpluggad...även en hel del kvällar =)
 Så till filmen då... Har vart grymt spänd på att se den och alla karaktärerna. Faktiskt blev jag förvånad över att nästan alla funkade i sina roller. Filmen i sig var rätt bra. Dock hade dom dragit bort enoooooormt mycket saker som man gärna hade haft med och ändrat lite i handlingen plus att allt gick på tok för fort och alldeles för lätt. I boken går allt i ultrarapid och ibland känner man att det är för mkt detaljer men i filmen var det alldeles för lite av den varan. Jag och Frida diskuterade på vägen hem hur man kunde ha fått till den ändå lite bättre och kom fram till att den skulle vart minst tre timmar, helst fem för att ens få in en bråkdel av allt från böckerna. På det stora hela får den ett helt klart godkänt betyg och jag går lätt och ser nästa om det kommer nån. Går nog inte att göra så mycket bättre än sådär med den speltiden.

Nu e det nattinatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela