kristingabrielsson

Galet!

Publicerad 2010-08-24 18:46:55 i Allmänt,

Jag var till barnmorskan idag. Ska byta p-piller och då må man ju dit och snacka lite. Som vanligt räknade hon ut mitt BMI och ja, jag vet att jag ligger i överkant nu och jag jobbar på det, no hard feelings, MEN hon påstår att jag, för att ligga i mitten på normalvikt, kan gå ner 13-15kg!! Jag skulle se sjuk ut då!! Gick ner till 67 för ett par år sen och då kände jag att jag inte ville ner mer för då skulle jag bli ful och för mager. Hon menar att jag då skulle kunnat gå ner ytterligare 4kg. Insane! Själv brukar jag va nöjd när jag ligger runt 70-72kg. Visserligen tyckte hon att det var en annan sak när jag berättade hur pass mkt jag tränar och menade på att muskler faktiskt väger mer än fett. Jag tar inte åt mig så mkt (visst känns det lite men inte så jag blir förstörd) men tänk om ngn som har väldigt vriden självbild får höra nåt sånt. Kan gå riktigt illa.

En liten reflektion om BMI bara. Nu ska jag nog ut och springa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela