kristingabrielsson

120416

Publicerad 2012-04-16 23:03:20 i Allmänt,

Jag vet inte varför jag har den här bloggen egentligen. Skriver typ aldrig och det är inte så många som läser. Hade lika gärna kunnat skriva i en dagbok för det är oftast när jag känner mig låg jag skriver. Jo idag är en sån dag. Har funderat mycket idag på vad jag duger till och inte. Det är bara onödigt att gå in på vad jag kommit fram till i detalj...ingen vidare läsning tror jag. En sak har jag iaf kommit fram till och det är att jag har ett sjuhelvetes självförtroende men knappt nån självkänsla. För er som inte har koll på vad som är vad: Självförtroende är i princip det man kan sätta "jag kan" innan och självkänsla det man kan sätta "jag är" innan. Exempelvis tvekade jag aldrig på att att jag skulle kunna klara min utbildning eller att jag skulle fixa att resa tre månader ensam eller att jag klarar ett nytt arbete. Jag tror på mig själv och vet att jag kan. Däremot när det kommer till vem jag är och hur andra ser på mig så dalar det. Såna gånger är det värt så otroligt mycket att ha vänner som alltid finns till hands. Som man vet att man aldrig behöver tvivla på!
**********************************************************************************************
Jag kan bli så förbannde less på att inte kunna styra hur jag beter mig. Då menar jag inte att jag flippar eller så men att jag inte bara kan gaska upp mig och byta syn på mig själv. Jag kan ofta fundera på vad som har gjort oss till dom vi är. Hur mycket är genetiskt arv, hur mycket är miljöpåverkan och hur mycket kan vi egentligen förändra oss själva utan att bli falska? Psykologi och filosofi är två sjukloigt intressanta ämnen som jag kan grotta ner mig i ganska länge. Det tror jag att jag har mkt hemifrån. Vi har ofta haft ganska djupa och ganska vida diskussioner hemma. Det gillar jag, man växer liksom med sånt. Man vidgar vyerna av att höra andras resonemang.
**********************************************************************************************
Oj, vilket fluminlägg det här blev. Mycket som rör sig i skallen nu!
**********************************************************************************************
Skulle vilja lägga mig och läsa en bok men har ingen. Släng gärna in ett tips på en feel-good om om ni vet nån!
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela