kristingabrielsson

Knepig dag

Publicerad 2012-04-29 22:10:53 i Allmänt,

Idag har varit en konstig dag. Kom till jobbet och möttes av den fruktansvärda nyheten om dödsolyckan här på Frösön. Jag kände ingen av dom men det efterlämnar ändå en hemsk känsla i kroppen. Med denna tunga känsla jobbade jag på hela dagen och njöt lite av lugnet. Var längesen det var så lungt på jobbet. Sen åkte jag på snabbfika hos Ove och träffade lite vänner, sen vidare till stallet för att ha lite möte med mina härliga stallkamrater och sist men inte minst till Berge för att fira bror som fyllde år i torsdags. Det blev med andra ord blandade känslor. Från en sorg över att unga männsikor förolyckats till att få glädjas över att jag har underbara människor nära.

Förövrigt tycker jag att trafiken har varit otroligt lugn i stan idag. Är det jag som inbillar mig eller var det faktiskt så? Känns lite som att alla fick sig en tankeställare..det pratas om det överallt och man kan ju hoppas att folk tänker till innan dom trycker gasen i botten nästa gång. Iaf under ett par dagar, så länge folket har olyckan färskt i minne. Det händer så lätt, vi måste va rädda om varandra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela