kristingabrielsson

Hoppsan

Publicerad 2012-01-19 22:01:23 i Allmänt,

Jag diskuterade bloggande med min syster idag. Hon är en fanatisk bloggerksa, I'm not so much... Jag sa till henne att jag har ju för fasen inget att blogga om. Vad ska jag skriva? Mina dagar ser ganska likadana ut och och jag tror att jag skulle få till och med en känguru som går på speed att somna om jag skrev om det varje dag. En ledig dag kliver jag upp, åker med min håriga grabbar till skogen och går en sväng, drar till stallet och tar hand om min ännu hårigare dam, åker hem och slösurfar lite och går typ och sover. Wihoo! Fast jag trivs ju ändå rätt bra med det jag gör. Tror bara inte att så många andra är sugna på att läsa om det.
*********************************
En uppdatering då.... Tog examen i fredas. Är numer Legitimerad sjuksköterska. Håller på att skola in mig på ortopeden samtidigt som jag extraknäcker på Maxi och boendet. Hästen står där den står och kostar pengar och ibland är jag till och med där och pussar på henne. Hundarna är det bra med. Dom har blivit duktiga pojkar som förgyller mina skogspromenader. Godingar. På grabbfronten är det lika hopplöst som vanligt...allt är upp och ner och det känns som att det ena efter det andra glider mig ur händerna. Tur jag har trogna grabbar runt mig, både i djur- och kompisformat. Just nu går jag i väntans tider. Jag väntar på min kusins lilla bebistjej som ska komma till världen vilken dag som helst. Det ser jag som är så barnsjuk fram emot! Kom kom kom!! Om jag längtar såhär mkt kan jag bara tänka mig hur mycket de blivande föräldrarna längtar.
*********************************
Meliisa Horn gör mig sällskap ikväll. En fantastisk kvinna det där som sätter allt för många tankar i rullning hos mig. Jag såg en film igår. Eat, pray, love. Handlade mkt om att hitta sig sjäkv, finna balansen i livet och börja älska igen. Kvinnan i filmen åkte till Indien och Bali för att göra det. Det är precis vad jag skulle behöva men jag vet att jag mest skulle längta hem.
*********************************
Vad hände?? Fick jag skrivdiarré nu eller?? Skriver och skriver utan att tänka. Är nog såna här gånger man måste ta fram den sk dagboken och skriva ner allt man tänker... Nja..inte ikväll. Blir nog sova ist.
God natt!!

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2012-01-25 14:08:48

åh vad kul att du skriver igen! :) kul att läsa vad du har för dig. grattis till examen, det är nu den riktiga "skolan" börjar! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela