kristingabrielsson

På banan igen

Publicerad 2012-05-23 23:37:00 i Allmänt,

tror jag...iaf för en stund. Har tränat rätt bra den här veckan och nu sitter jag och förösker lista ut vad jag ska hitta på imorn. Sprang i måndags, gymmade igår och sprang idag. Känns inte som att jag borde springa imorn och hinner nog inte till gymmet. Får kanske powerwalka och köra lite hantelövningar.
Hatar känslan av att vantrivas med kroppen och känna sig savg och hemsk. Då är det iofs bra att jobba i butik eller på nåt annat ställe där man ser mkt folk. Jag vill inte vara elak men vissa människor kan få en att känna sig smal och snygg... Å andra sidan kan många människor få en att känna sig fruktansvärt ful oxå. Kanske inte är så bra att jämföra sig med andra men hallå, vem gör inte det! Jag slår vad om att alla då och då...eller vadå då och då, typ varje dag tittar på en annan människa och tänker "fasen vad lyckad han/hon verkar" eller "ojdå, hur kunde det gå så fel"... Ja jag gör då det iaf men å andra sidan kanske inte det säger så mkt om allmänheten. Jag är en avundsjuk människa. Eller jag avundas inte folk i ordets rätta bemärkelse. Med det menar jag att jag inte önskar att en vän eller liknade inte ska få känna lycka, vara snygg eller ha ett fint hus. Nej inte så! Jag menar bara att jag kan undra och vara lite bitter över att jag inte får ha det lika bra. Jaaa, då får man ist tänka på barnen i Afrika som mamma och pappa alltid sa när vi var små. Dom skulle älska att ha det vi har här; Kladdiga fiskpinnar och och kass kolletivtrafik. Med det säger jag godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela