kristingabrielsson

En halvmeter snö...nu borde våren va på väg..

Publicerad 2008-04-09 23:59:36 i Allmänt,

Ibland förstår jag inte varför man tjurar på och bor här uppe...det började snöa i förrgår och det tycks inte finnas nåt som helst stopp där uppe hos vädergudarna. Vad har vi gjort för ont för att förtjäna detta?!! Dessutom halkade jag i trappen här utanför igår morse och höll på att slå ihjäl mig tack vare detta jäkla snömodd...blå hela ryggen e jag...eller nej bara lite men alla måste tycka iaf lite synd om mig ;) Jag som var så glad i helgen för att gatorna hade börjat torka upp och jag slapp få in halva kvarteret tillsammans med hunden...jaja nu borde våren komma snart.
 En intressant dag på jobbet var det...tro't eller ej. Efter ett mkt enträget slitande med en mkt feltillverkad skottkärra, lyckades jag tillslut få ihop alla delarna och nu hoppas jag att alla kan hålla god min imorn när jag stolt ska visa upp den för H och insistera på att jag INTE FÅTT NÅN HJÄLP, vilket kanske inte är helt sant men nästan.. =) Vi har kollat annonser på lägenheter, hundar, hästar, kavajer, surrat massor med skit, lekt med leksaksgräsklippare och motorsågar, you name it,..dvs allt utom det man borde gör på en arbetsplats...det märks att man jobbar på ett ställe där trädgårdsnördar handlar...dom verkar inte uppskatta snön så vi får slöa dagar. Tur man trivs med kollergorna. Trots denna kundtorka så fick jag erbjudande om en fast heltidstjänst idag...guld ju! Det skulle dock ha kommit för ett år sen eftersom jag ska ut och resa i höst och sen förhoppningsvis påbörja min lååånga utbildning. Fasen jag vill ju verkligen ha det här jobbet så det är tufft att tacka nej men ännu mer vill jag nå mitt mål som barnmorska så det e väl mest bara ett och göra... Vi får väl se hur det löser sig, ska surra mer med chefen på tisdag..
 Nu hoppas jag på soliga, varma dagar och mindre snurr i skallen. Då skulle det mesta va rätt bra...bara dartygubben blir riktigt frisk förstås så man kan njuta av solen från hästryggen oxå..

Ojoj klockan...bäst att slockna.

Kommentarer

Postat av: Designa din blogg - För dig som vill ha hjälp med bloggdesignen

Publicerad 2008-04-10 00:07:42

Missa inte chansen att få en prenumeration på en tidning av eget val upp till ett värde av 300:-.

Kika in på min blogg och läs mer.

http://www.designadinblogg.se/1207754646_vlj_en_tidning_och_f_.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela