kristingabrielsson

Annandag jul

Publicerad 2008-12-27 01:38:30 i Allmänt,

är det idag. Igår var det alltså juldagen vilket betyder årets slöaste dag och utgång. Jag vaknade efter tolv igår (galet!), klev upp, tryckte i mig lite mat och la mig och läste. Vid två tog sig jag, mamma och pappa till min faster och uppvaktade henne eftersom hon fyllde år dan innan julafton. Där var det fullt hus. Förutom faster och hennes man Janne var även deras dotter Annika (alltså min kusin) med sin man Micke och deras två barn Agnes och Oscar där. Har inte träffat  Annika med familj på evigheter och både Agnes och Oscar har växt nåt vansinnigt. Jäklarns va snabbt det går. Där blev det förstås ännu mer kakor och tårta. Mkt trevligt var det iaf. När vi kom hem var det så klart dags för middag igen, galet vad man äter undet den här tiden! Har insett att  jag inte har varit riktigt hungrig en enda gång sen jag kom hem, dvs på över en vecka...det kan knappast va hälsosamt. Strax efter 18 drog jag och Frida till Sofie på förförfest. Där blev det vin med Marie, Sofie, Johan, Per, Peter och Micke. Som vanligt var det mysigt och vid åtta drog vi vidare på förfest i stan. Var rätt mycket folk men inget vidare drag men det var kul ändå. Har ju inte sett folket jag var där med på länge och då blir det ju himlans mysigt ändå. Krogen var ok. Olearys är ju sällan jättekul men det var väl så kul som man får det där. Var sjukligt med folk och jäkligt många jag kände så det var ju kul förstås. Som vanligt tappade vi bort varanadra och inte förän på donken möttes vi upp nåra stycken. Jag bangade på efterfest men snikade billig taxi. Dumma idioter som betalade alldeles för mkt men jag var nöjd, var inte direkt så jag protesterade....

Idag sov jag till efter tolv IGEN! Sjukt! Sen har jag haft en extremt händelselös dag. Så händelselös att jag till och med gick ut i stallet och smörjde en sadel bara för att... (var dock nödvändigt eftersom jag inte hade smörjt Dartans sadel sen han försvann). Efter lite mer julmat lyckades vi iaf styra upp filmtittning. Jag, Ove och Marcus hyrde 10 000 BC och mulade chips och godis... Hmm, måste verkligen ta tag i träningen haha!  Det var ju trevligt iaf. Imorn blire dans och jag hörde en fågel viska att M kunde tänka sig att hänga på¨om vi dricker sprit innan. Hmmm...låt mig fundera lite....ok då, kan nog funka. Ska bli kul!!

    
Frajda and me                     Ortoooligt vackert!    

    
Märii and Frajda                 Sofie and Per

Hade inga grymma kort på resten av gänget...sorry..


Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela