kristingabrielsson

En ungefär lika händelselös dag som dom flesta andra

Publicerad 2009-01-05 16:06:17 i Allmänt,

Eller egentligen är det väl inte det för mamsen fylle ju år idag. Kom på imorse att "Fan jag har ju inte köpt nån present!". Vid 11 släpade jag mig upp ur sängen, två timmar senare än vad jag hade ställt klockan på, och käkade frukost och segade på i hundraelva år. Efter många ursäkter hit och dit, för att slippa, lyckades jag ta mig in i duschen...tycker verkligen det är såå himla tråkigt att duscha...och den där förbannade kylan som slår emot en när man kommer ut. Hemma i lägenheten kan man ju iaf ånga upp badrummet så att det är varmt och skönt när man kommer ut men här hemma hos mor och far må man ju snabbduscha så inte varmvattnet tar slut... Nog om det, var bara en parentes. Iaf så tog jag en promenad in til stan och det är så skönt för jag tror att dom få muskler jag har kvar iaf har kommit igång nu, och dessutom har jag ju min nya babe mobilen så jag kan lyssna på musik och prata ihjäl mina vänner under promenaderna. Väl inne på stan var stället jag skulle köpa present på stängt...illa! Jag får lösa det på annat sätt. Åkte hem med pappa som oxå hade vart på stan i samma ärende...familjen sista minuten, jag vet. När jag kom hem tänkte jag dra fram skotern och ta en sväng på den men den var instängd bakom traktorn och för att flytta traktorn var motorvärmaren tvungen att sitta i ett par timmar först. Typiskt! Det slutade med att jag som vanligt gick till stallet och umgicks med Madde en stund.. Trodde att det skulle kännas lyxigt att bara va ledig och utan ansvar i en månad men det gör det faktist inte. Jag klättrar på väggarna och funderar alldeles för mkt på saker jag vet att jag inte kan, borde eller får fundera på. Önskar förkylningen kunde gå över så jag kunde träna eller nåt... Brukar få saker att sluta snurra.

Nu har jag iaf lovat Madde att ta ut ponnyn min på en tur så det e väl så dags nu då innan gästerna kommer.

Hej o hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela