kristingabrielsson

Men herreguuud

Publicerad 2012-04-23 21:58:03 i Allmänt,

vilka sköna dagar jag har haft! Varit ledig i två dagar nu och jag kan verkligen säga att det var välbehövligt! Att kunna vakna på morgonen någorlunda utvilad (ja för helt utvilad tycks jag aldrig kunna bli!) och känna att man har tid att göra det man vill är verkligen lyx! Idag vaknade jag, åkte till stallet och släppte ut hästarna, mockade boxen, mockade hagen, gjorde foder och tog med hundarna ut på en ridtur. Jag kände till och med att stallgörat var njutningsfullt idag vilet jag inte gjort på länge. Det kanske är tiden som inte räcker till för att känna njutning trots allt. Sen åkte jag hem och tog det lite lugnt. Messade med en vän och bestämde en träff på stan för lite lunch och strosande i affärer. Jag har verkligen gjort vad jag har velat i två dagar och det känns helt fantasktiskt!

Den här vintern och våren har jag verkligen kommit underfund med vad som är njutning för mig. Det är kanske när det där mörka jag har kännt länge nu börjar släppa taget som jag kan förstå vad det är som får mig att må rikgit bra. Jag kan känna njutning på ett helt annat sätt nu. Härom veckan gick jag ut i skogen en eftermiddag. Jag och hundarna gick en sväng på ett hygge och solen värmde, jag satte mig på en stubbe och vände ansiktet mot solen och hela min kropp fylldes av glädje och njutning. Jag längtar till sommaren när man kan åka ut på en fjälltur eller ut i skogen och fiska i en fors. Det är nog naturen som ger mig mest styrka just nu... Ja och vännerna och familjen förstås. Det är nånting visst med att efter en stressig dag eller vecka på jobbet få gå ut och andas ut alla krav och andas in energi.

Jag längtar efter mitt egna hus. Jag vill köpa en liten gård med ett litet hus, ett stall och lite mark...helst skulle jag nog vilja ha lite skog oxå men då springer priset gärna iväg. Drömmen är att få vakna en sommarmorgon, göra lite frukost och äta i trädgården för att sen kunna pyssla på på gården. Jag är inte rädd för att jobba och gör det gärna, bara jag får vara utomhus och pyssla på. Jag njöt idag när jag mockade Delays hage. Att få vara utomhus och samtidigt få använda kroppen är grejer det!! Jag är ingen lägenhetsmänniska, så är det bara! Förhoppningen är väl innerst innte att ha någon att dela den lilla gården med men hittar jag inte denna någon tänker jag inte låta drömmen gå mig förbi, då köper jag det själv. Bara man vill så kan man!

Nu har denna dag sprungit förbi och gissa vad?! Imorn har jag ännu en härlig ledig dag framför mig! Den består bland annat av att hälsa på Helena som tänkte att hon skulle fylla år och att gå med min käre vän Ove på danskurs. Lovely helt enkelt!!

Nu ska jag ta mig ett glas vatten och sen somna till min ljudbok... Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela