kristingabrielsson

Kalabalik

Publicerad 2008-08-26 22:35:30 i Allmänt,

Idag har det varit jobb efter en helt oplanerat ledig måndag. Trodde jag jobbade men i söndas kväll kollade jag på schemat och såg att jag var ledig en dag till. Kände mig hyfsat utvilad på jobbet men fick nog alldeles för lite gjort på ändå. Känns som jag ligger efter med allt efter två veckor med kort om personal. Avdelningarna ser ut som bajs och jag har massor med beställningar som måste göras.

 När arbetsdagen var slut såg jag fram emot en mysig promenad med hundarna...skulle bara ta in hästarna först, innan regnet satte igång...bara... Jag tog med mig hundarna och gick ner på betet, satte mig på Delay och tog hundar och andra hästen i handen och red iväg. Frid och fröjd...i 150 meter. Nästan uppe vid vägen kom två andra hundar rusande mot mina hundar och en galen husse efter. Mina hundar blev lite stressade men fortfarnde gick det bra. På väg mot stallet släppte jag Darty som vanligt och han strosade runt och käkade...tog in Delay, satte fast hundarna utanför och gick för att hämta Jalle. Jag tog ut Jalle...allt var fortfarande frid och fröjd...i två sekunder till. Nu hade hundägaren med sina hundar kommit ner till mina hundar, Neo slet av kopplet och flög mot dom två andra, Darty började bralla, Lady som fortfarnade stod i hagen ville va med och busa och kröp under tråden och sprang med Darty. När alla andra var igång ville även Stingen va med och sprang igenom sin tråd. Tre lösa hästar, en i handen, två lösa hundar, två kopplade och två hysteriska människor utöver mig. Som tur var sprang Lady raka vägen in i stallet och Darty och Stingen drog en repa på åkern. Jag tog hundarna och Jalle och gick in i stallet och det hysteriska paret med hundarna försvann. Slutet gott allting gott =) Tur man behåller lugnet haha.

 Var på Nisses 26-årsfest i lördas. Var jäkligt kul hemma hos honom. Synd att krogen som vanligt sööög. Fattar inte att man aldrig lär sig och slutar gå dit. Iaf. så fick han en ooootroligt fin present av Grabbarna Grus. Måste ses. Tyckte han skulle använda den under kläderna på krogen om han skulle få hugg. Skulle va kul att se tjejens min när han klädde av sig hehe.

     MANKINI!

 
Over and out!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-08-27 20:40:44

Hahah snygging :D

Postat av: Mr Mankini

Publicerad 2008-08-27 23:38:04

Hahah...galet. Men va fan, klart man bjur på sig själv =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela