kristingabrielsson

Vackra hovar och misslyckad bärplockning...

Publicerad 2008-08-13 20:45:02 i Allmänt,

Idag har jag vart ledig...skönt må jag säga. Nu väntar en tiodagarsvecka. Det har varit en rätt hektisk dag. Började med att uträtta nåra ärenden. Det blev banken (för jag har fått mina skattepengar), polisen (för att anmäla att min cykel har blivit stulen), Granngården, dvs jobbet på min lediga dag (för att regnet bara vräker ner och jag vill inte ha en dyblöt hund, så jag var tvungen att inhandla ett regntäcke...lagom nöjd blev Neo.), sen travet (för att köpa hästskor vilka fucking Granngården bara hade bakskor kvar av). Halv två kom hovslagaren, bästa hovslagaren jag har haft hittills. Blir så glad när dom kan berätta om hur hästarnas benställningar är och dom berättar vad dom gör för att det ska bli bättre osv. Dessutom var han grym med Delay's upphakningar...ingen irritation där inte.  Dock är jag drygt tusen spänn fattigare men det e smällar man får ta. Jag hann med en liten promenad med hundarna innan jag och O skulle iväg och plocka bär (ja, ni läste rätt). Jag drog iväg, vi tankade bilen och begav oss... Det han hade missat att säga var att det låg gaalet långt bort. Vi åkte och åkte och åkte i typ en timme och när vi väl kommer dit så säger O "jaha då var det bara att åka hem då", för han skulle hem och spela fotboll... Hann iaf se ett par bär och käka kanske fem.. Ja men vi fick ju iaf se Oxböle, Kaxås och Lien och inte e väl det så illa....eller?  Väl hemma kom jag på att jag varken har mockat eller gjort nånting annat i stallet så det kanske var bra att det inte blev nån längre tur.

 Nu tror jag att jag ska skynda mig ut i stallet så jag hiner kolla på en film, vilket jag har tänkt göra länge men inte hunnit...
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela