kristingabrielsson

Examinationsdag och möte med ny släkting

Publicerad 2009-03-16 22:52:47 i Allmänt,

Kanske ska börja med helgen... Det har som vanligt blivit mycket plugg men jag har även hunnit med lite umgänge och jobb. Satt till och med på biblioteket med Jénnie och pluggade i några timmar på lördan...inte vanligt i min värld. I lördas kom Bengt hit och vi kikade på melodifestivalen och åt en massa gotta. Riktigt trevligt. Vid kvart över elva stack jag iväg och jobbade och fan vilka idioter det finns. Det värsta är att alla verkar dras till Subway på fredag- och lördag kvällar...var lika mycker jerks ute på fredan... Jag överlevde iaf båda kvällarna men jag måste erkänna att det inte var en av mina bästa kvällar vad gäller service och snabbhet. Tror till och med att jag var riktigt otrevlig vissa stunder. Whatever! På söndan tjurlåg jag till klockan 11 för jag var så sjukligt trött. Sen blev det en tur på Granngården och efter det en promenad md Lisen. Resten av dagen gick åt till plugg men vid nio gav jag upp och jag och O kikade på Beck.

 Idag började dagen med vaccination och vid tolv hade jag examinationsseminarium på muskler, skelett, rörelseapparaten och terminologi (latinska ord) och gissa vad! Jag klarade det galant! Jag är så bra ibland =) Nu är det bara tentan kvar och imorn ska jag hämta ut den gamla.
Att jag klarade tentan skulle jag fira med en lång ridtur men precis när jag och Katrin hade ridit iväg så ringer mamma och säger att familjen är bjuden på fika hos min farbror som har sin son (min kusin) med familj på besök om en timme...det var bara att korta ner den tänkta turen till en kortare och till råga på det så var min häst en total idiot idag. Stenhård i käften, blockad i skallen och pigg som jag vet inte vad. Dessutom började hon bralla som en galning vilket hon aldrig har gjort med mig förut, inte ens när jag red in henne. Idag är hästen billig. Nån som vill slå till?

Till dagens höjdpunkt. Fikat med släkten.. Magnus (min kusin) och hans sambo Camilla är på besök från Göteborg och dom hade såklart med deras nya son Nils-Dage som bara är knappt 6månader. Så jäkla tufft namn tycker jag! Fast han kallas bara Nils till vardags men det är faktiskt ett dubbelnamn. Ännu ett litet underverk ska jag säga. Så himla fin och go. Bild kommer nån dag framöver. Haha, han är så rolig för det spelar ingen roll vem han kommer till så stirrar han på brösten och smaskar haha. Han gjorde så även på pappa och John och det ser så kul ut. Goknul!

Ett tips! Vill ni ha er ett gott skratt så gå in på blizzaga.blogg.se och läs nåra inlägg men missa för guds skull inte kommentarerna för det är där det händer grejjer. Svrtsjukedrama så det heter duga. Tragiskt må jag säga. Men jag måste påpeka att det inte är min syster som är tragisk utan kommentarskribenten. Enjoy!

Sist men inte minst. Det är Fridas och Sofies födelsedag idag! GRATTIS!!!



Födelsedagsbarnen =)

Natti natt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-19 17:48:57

Fy fasen här var man ju verkligen i sitt esse! Hahaha haha!

Postat av: Frida

Publicerad 2009-03-19 17:49:29

Fy fasen här var man ju verkligen i sitt esse! Hahaha haha!

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-20 02:02:01

Tokdelay... Vad är det med henne egentligen, hon har varit jättetjurig senaste dagarna. Hon har inte brallat nått med mig än i alla fall...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela