kristingabrielsson

Drar mig för att gå ut

Publicerad 2009-09-11 16:02:05 i Allmänt,

Måste ut på en promenad men vill inte ut i regnet...blir väl till att dra på sig regnkläder och stövlar. Ja stövlar! Alla mina andra skor e ju trasiga så dom e det ju inte ens nån vits att ta på sig om man ska ut i regn. Bättre att gå barfota. Nej, stövlar får det bli. Skulle vilja ha ett par snygga sådana så man slipper känna sig som en bondig bigfoot. Nog för att man är bonnunge ut i fingertopparna...

Ikväll står det eventuellt bowling och defenitivt vindrickning på schemat. Är egnetntligen After Work på Plaza med jobbet men det har jag fasen inte råd med. Käka och dricka där funkar inte för en student så jag och Lisen var på systemet och köpte oss lite vin ist. Känner faktiskt mer för att sitta och dricka några glas rött med riktigt nära vänner än sitta på Plaza ikväll. Det har vart en rätt tung vecka med sjukdom, skolarbete och idag seminarie så en riktigt avkopplande kväll i goda vänners lag kommer sitta perfekt. Ska bara få tag på Lisen och kolla upp om vi ska bowla.

Idag har jag äntligen lämnat in mina nya inkomstuppgifter och studieförsäkran till CSN så nu hoppas jag på att få iaf lite cash snart. Kassan börjar sina. Är sååå mkt jag skulle behöva köpa. Framförallt kläder! Sen behöver Ture ett nytt vintertäcke och jag skulle vilja ha en del grejer hit hem men men det får väl vänta.

Efter mycket om och men är i alla fall min praktikplats klar nu. Det blir i Åsarna. Får väl se hur det bli. Säkert bra.

Nej nu ska jag göra ett ryck och ta mig ut i regnet.

Juuust ja! Må ju bara berätta att jag har skrivit in mig på Golds Gym nu. Får träna där för 150 spänn i månaden genom jobbet så nu blire åk av!

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela