kristingabrielsson

Underligt

Publicerad 2009-09-06 10:24:52 i Allmänt,

Igår åkte Delay. Hon ska bo i Ångsta minst till 1a juni. Har som inte förstått att hon verkligen skulle åka innan hon åkte. Igår strax innan tio rullade transporten in på gården och vi gjorde allt som skulle göras, packa klart, skriva kontrakt, lasta och åka. Allt gick som det skulle och jag följde med ut till Ångsta, lastade av Delay och släppte henne i en hage. Sen när jag kom hem flyttade jag Stingen till grannstallet och mockade boxarna. Allt kändes bra och det var som skönt att allt var ordnat. Ungefär en timme kändes det bra, sen blev det bara konstigt. Har haft Delay sen den dagen hon föddes och det är jag som har lärt henne allt hon kan och nu ska nån annan ha henne... Har haft häst sen jag var 13 år, dvs i 11 år och nu ingen. Tror det är svårt för folk som inte har med djur att göra att förstå hur mycket dom betyder för en. Kommer sakna henne som fasen men jag får ju åka och hälsa på. Igår kväll var det meningen att jag skulle gå på dans men vid sju var jag på så konstigt humör, tom, less och utan lust, så Markus kom hit ist och gjorde mig sällskap till Göta Kanal 2. Mycket mer passande.

Nu är frågan vad jag ska göra idag. Finväder men vet inte vad man ska hitta på.

Förslag mottages gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela