kristingabrielsson

Man blir inte klokare av att fundera

Publicerad 2010-04-16 23:59:19 i Allmänt,

Hade ett samtal med syster nyss. E glad att vi har varann ibland. Det finns saker jag har gått igenom som jag inte berättar för någon. Inte ens mina närmsta vänner, inte ens för den vän som har följt mig hack i häl i 21 av 25 år. Saker som har påverkat mig som person, mitt liv, mina värderingar och mina val. Saker jag hela tiden bearbetar men som alltid ligger kvar som sår som aldrig kommer försvinna helt. Livet rullar på och jag tänker inte alltid lika mycket på det. Någon tanke ägnas åt det varje dag men ibland kanske det bara är en, ibland kan stora delar av dagen gå åt till det. Har börjat fundera och analysera hur allt detta kan påverka hur jag reagerar i vissa situationer idag. Tror det har ett kraftigare samband än man tror. Har haft tankar på att gå och prata med någon utomstående om allt men det känns som ett stort steg. Vill inte lämna ut mig. Jag har ett stort problem vad gäller relationer. Jag avskyr när någon säger att dom gillar mig eller vill träffa mig eller tar i mig från början. Tycker det e skitjobbigt! Jag blir som när två magneter med samma laddning möts. Skjuter liksom bort. Hur enkelt är det då att tycka om? Hur enkelt är det då att knyta band? Inte alls enkelt. Har tänkt att det gamla kan ha något med detta att göra. Långsökt jag vet, men jag vet inte hur hjärnan fungerar. Kanske, kanske. Har nära band till min familj och mina syskon är guld värda, allihop. Vi finns som där för varann och det är ashärligt. Har även två underbara föräldrar som jag för mitt liv inte vil vara utan! Aldrig! Har även mina otroliga vänner som betyder fantastiskt mycket för mig men tyvärr, vissa saker håller jag inne på för er. En dag kanske jag berättar och vem vet, då kanske ni förstår vissa reaktioner hos mig bättre... Tror dock inte att jag brukar bete mig skumt mot er...eller?

Blev förmodligen ett förvirrande inlägg men jag har så mycket som vill ut. Ut kommer det även om jag inte skriver helt vad det handlar om. Det lättar iaf på trycket inombords.

Tack alla som jag älskar för att ni finns!!

Puss

Kommentarer

Postat av: Gorthol

Publicerad 2010-04-20 16:10:14

Ibland kan en stunds funderande leda till att man ser annorlunda på en viss sak och därmed utvecklas som människa. Tror det kallas att bli i alla fall en liten smula klokare.

Hoppas allt löser sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela